onsdag 4 januari 2012

Terra Nova

Jag och Marcus kom hem för ca 2 timmar sen och jag har tvättat, kollat mejlen, kollat lite bloggar och packat upp väskan, marcus skulle svänga förbi kyrkan och skulle fixa lite grejer där. Ikväll blir det hemagjorda hamburgare till middag, ( jag äter quornburgare) och det ska bli såå gott, jag längtar!Efter blir det att se  de sista avsnitten av Terra Nova. En serie som jag och älskling har fastnat för! Handlar om att jorden år 2149 är så förorenad att mänskligheten håller på att dö ut, man har då uppfunnit en tidsmaskin som skickar specifika personer ( med specifika personer menas : duktiga, läkare, lärare, högt upsatta personer och deras familjer )  85 miljoner år tillbaka i tiden, till Krita, då dinosaurier fortfarande lever på jorden.

Där mitt i jungeln, och i Kritaperioden har de skapat ett samhälle, Terra Nova, som ska vara en ny start... sen uppstår såklart en massa komplikationer, sjukdomar, spioner upptäcks ect.. himla bra serie! =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar