torsdag 5 januari 2012

Pressure

Vaknade med huvudvärk imorse och låg och tänkte på allt jag inte hunnit gjort under lovet. Varför ska jag alltid tänka så? Det är ju förvisso sant men varför ska det vara obligatoriskt att plugga på lov för att ha någon chans att sedan hänga med under terminen. Är inte lov till för att vila upp sig, hämta nya krafter, göra roliga saker som man inte hunnit med under terminen för man har pluggat hela tiden!
När jag haft ledigt och inte gjort något får jag sen skuldkänslor för att jag vilat och inte utnyttjat tiden till något vettigt, som skolan. Blir så trött på allting, ständiga pressen, stress, prestationsångest... jag vill bara Leva, 
is that to mucho to ask?

Blää

Men skolan är slut om 5 månader... säger som alla andra " Det är bara bita ihop, inte mycket du kan göra!"
Men det är inte så himla lätt att bara bita ihop, acceptera allt och ta emot och niga som den duktig flicka. Orkar inte mer. Uschen tur att jag har så fina vänner och familj som ställer upp i vått och tort! =)
Älskar er massor! <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar