torsdag 4 oktober 2012

Svar.

Fick en fråga om mitt vik på Ribby Förskola. Jag har ingen gymnasieutbildning  (barn och fritid) och har ingen förskolelärar eller pedagog -utbildning heller men genom att jag bara vikar ( dvs jobbar när det behövs) så behöver jag inte ha någon utbildning. Jag har en massa barnerfarenhet då jag har småsyskon, småkusiner och har även haft friidrottsskola och praoat på förskolor. Jag fick jobbet genom min pappa då han känner en som jobbar där och hon sa att de alltid behöver personal. Kontakter mina vänner. kontakter.

Jag jobbar i alla fall när någon av de anställda "original personalen" är lediga, sjuka, vabar ect. Då hoppar jag in på den avdelningen som behöver mig. Har hittils varit på 3 åringarnas och 1 åringarnas avdelning, plus 5 åringarnas avdelning en dag. Jag trivs superbra och personalen och barnen är  underbara. Visst är det slitit, men det värmer i hjärtat när barnen kommer på morgonen och springer och hoppar upp i ens knä och man får en megakram! Det är kärlek :) ( notera att klockan är typ 7 på morgonen, haha )

Kraam:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar