lördag 6 oktober 2012

Kanelbulle.

I torsdags var det ju kanelbullens dag, tror inte att det var någon som gick miste om det :)
Jobbade på förskolan med mina söta små ett-åringar och slutade vid fyra. Pappa ringer då och säger att han fixat läkartid i hammarby sjöstad kl sex ( hade försökt få läkartid flera dagar, behövde en läkare som kunde skriva på lite au pair papper men INGEN kunde hjälpa mig) Så jag fick i panik ställa i husbandets rep för en läkartid. Suger men jag hade inget val. Jag och far åkte till mottagningen och pappret var påskivet och stämplat på 10 minuter. Bästa. På vägen hem kände jag att jag måste ju äta kanelbullar på kanelbullens dag så jag ringer till syster min och säger vi kommer och hämtar dig, vi ska baka bullar! Väl hemma bakade vi de godaste bullarna ever! Tror jag aldrig bakat så goda bullar. Som fyllning hade jag smör, socker, vaniljsocker, kanel och vaniljsocker! muuuma.

 
Kanelbulle gör sig bäst med ett glas kall mjölk <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar