onsdag 17 oktober 2012

Stallet.

Har varit i stallet idag och ridit! Det var ca 2 år sedan jag red förra gången och jag har saknat att sitta på hästryggen varje dag sedan dess. Det är så roligt :)

Jag red i alla fall en ponny vid nanm Buffalo, han är c-ponny och fux. Har alltid älskat fuxar och tyckt allra bäst om de som är C. Ska jag köpa en häst någon gång i min framtid är det ingen fråga om saken. Fux och C-ponny. Bästa. 



Skönt att ha ridkläder på sig igen!


 
Världens skönaste och framförallt Snyggaste hjäln från Kavalkade

 
Till middag blev det sallad från Ica som var god för en gångs skull. Har köpt alldeles för många äckliga sallader från ica/coop i mina dar. Dyra med.
 

 
Detta är en bild på mig och Fuxet River Bomb (år 2009). Färgen fux skulle jag beskiva som ljusbrun/röd och fuxar har oftast något form av tecken i ansiktet. Tecken är det vita i hästens ansikte som kan ha olika form. En C-ponny är mellan 130-140 cm lång upp till manken. Med andra ord i perfekt storlek för lilla jag. Det är liksom inte roligt att rida en häst som är 170 cm lång när man själv är 156... ´behöver ju inte utmana ödet...
 
Aja nu ska jag fortsätta skriva i min ej internetbaserade dagbok. Där jag skriver alla hemlisar! ;) Puss och Godnatt :)

1 kommentar: