lördag 12 november 2011

Inspiration.

Efter att ha läst ut To Kill A Mockingbird så blev jag så inspirerad att läsa mer böcker. Det är så himla givande och roligt och jag fattar inte varför jag slutade. När jag var mindre gjorde jag inget annat är läste... nu har ja väl inte tid antar jag, med det är synd för det finns ju så många bra böcker! Jag läser mest sanna berättelser, böcker om saker som verkligen har hänt, det blir som en helt annan läsning till skillnad från att läsa en tex fiction.

Jag tänkte tipsa er om 3 böcker som jag läst och som är helt suveräna, gripande, sanna, betydelsefulla, hemska, rörande, ja listan kan göras lång, LÄS dem =) Ni kommer inte ångra er :)


Constance Briscoe skriver om sin uppväxt hos sin mor som avskydde henne mer än allt annat.
Idag är Constance Briscoe en av Storbrittaniens främsta domare.

Berättelsen om fosterbarnet Jodie, som har blivit uppfostrad på allt annat än rätt sätt, läs om hennes hemska uppväxt genom hennes fostermamma Cahty Glass

Pojken som kallades DET. Läs och bli berörd av hans hemska liv.

=D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar