söndag 5 januari 2014

Juni.

 
Inleder juni med att fira nationaldagen med dessa sköningar. Vi är först uppe vid Högalid och firade skuss 20 år. Efter nån timma gick vi därifrån, köpte glass och mat och gick och satte oss på gräset i Tantolunden. Där satt vi och mös i solen och pratade om allt och inget, efter någon till timma gick vi vidare och hittade tillslut södra station, där vi tog tåget hem.


 
Läser underbara böcker och solar. Gör tappra försök att få någon lite mindre blek färg på min kropp. Dock solar jag jätteförsiktigt och ligger inte alls och pressar längre som jag gjorde förr, nu har jag också alltid solskydd på mig, vilket jag gärna skippade innan. Det dummaste du kan göra är att sola utan solskyddsfaktor!

 
For ut till landet över helgerna, jobbade alla vardagar så fanns inget annat alternativ. Här är en middag från sjökrogen. En riktigt delish halloumiburgare.


 
Filmen vi spelade in i mars har nu premiär och alla skådisar fick en varsin ros!

 
Juni betyder även skolavslutning och bal för syster min, jag fixar smink och hår på henne och hennes vän som blir riktigt fina om jag får skryta lite. Här är systers frilla, en inbakad fläta som går in i en bulle. Vart riktigt snyggt!




 
 
Här är hon, vackra flicka! 






Sommar betyder också konfa! Vi åker iväg på ett 10 dagar långt läger där vi gör allt från att prata till att paddla kanot. Konfan är det bästa på hela sommaren! Jag lärt mig alltid något nytt och får träff och lära känna så många olika människor, fantastiskt kul!


Vi är på en gård som heter Hjälmargården och ligger precis vid sjön Hjälmaren, där är det alltid så vackra solnedgångar och det är nästan omöjligt att inte ta en bra bild!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar