lördag 26 maj 2012

Utställning.

Idag small det, klockan 7.30 imorse öppnade vi veterinärbesiktningen och kollade alla hundars vaccinationsbevis... ca 1700 hundar fanns på utställningen idag på vallentuna flygfält. Jag och min syster är med och jobbar ideellt för Svenska Blå Stjärnan som är med på Stockholm International Dog Show.

Det har varit en underbar dag med perfekt väder, inte för varmt och inte för kallt. Vi har sett många fina och mindre fina hundar och vissa gick hem med priser och rosetter! :) Vi var på plats kl 6.30 imorse vilket betyder att jag gick upp 4.30(!) Jag är lagom trött nu ska slänga mig i sängen framför förhäxad och sova för imorgon ska vi dit igen. Ytterligare 1700 hundar av nya raser kommer att ställas ut.

Har fått en väldigt sexig bonbränna så här lagom till studenten... måste fixa det. Bonbränna är inte hett...

Jag har också blivit super sugen på att skaffa hund nu när man sett så många olika hundar hela dagen, jag har fastat för dessa: jag vill nog ha en liten hund om jag nu i framtiden kommer att skaffa någon, det beror främst på människorna i min omgivning som måste vara okej med det! Men en liiten hund kan väl inte skada? :)

Långhårig Chihuahua



Siberan Husky - Brun




Siberian Husky


 Australiensk Terrier


Japansk Spets



Papillon



Dagens Favoriter. <3
Den aurtralienska terriern fick många fina priser ( inte den på bild, men denna ras)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar