tisdag 29 maj 2012

Finished.

I fredags skrev jag mitt sista prov i gymnaiset.


Hur konstigt är inte det? Om exakt en vecka så har jag tagit studenten och ska inte plugga igen på ett helt år. Jag vill nästan inte ta studenten nu, sen är jag helt fri liksom, sån kostig känsla att inte behöva gå till skolan och plugga sönder sig, sitta uppe hela nätterna osv... Jag kommer att ha tid till att träna och LÄSA BÖCKER! Jag tror inte jag har läst en bok (utanför skolan såklart) på över 3 år!

Tänk vad mycket jag kommer hinna med att göra?



Jag har även fått reda på alla mina betyg för trean och jag är nöjd med min insats, det har blivit några mvg'n några vg'n och nåt g. Jag har fått bra betyg i de kurser jag kämpat i och satsat på och mindre bra betyg( för mig) i de kurser som jag bara gått på.
Jag är mest glad för mitt G i Matte C- Matte C nationella som jag gjorde i fredags var ett av de svåraste proven jag gjort och jag var så nervös att jag inte skulle klara G. Jag tänkte till och med: blir väl komvux eller sommarskola eller liknande, alltså usch, det hade varit hemskt!
Glad tjej när det stod "slutbetyg: G."

Är lika glad över mina MVG i Projekt och Naturkunskap B. - Naturen har jag satsat såå mycket på och jag har lagt ner så många timmar på redovisningar och inlämmningar, labbrapporter och massa annat så jag är så glad att jag fick mvg för det förtjänade jag verkligen!
Samma gäller Projektet! Efter många motgångar slutade jag med en färdig bok och en iBook. Är så stolt över mig själv att jag lyckas åstakomma detta men ett mvg var inte självklart. Min mentor är i allmänt snål med att dela ut mvg han säger ofta " ni kommer bli nöjda, ni har klarat er" så får alla G...
Och vi säger då, men vi blir inte glada för G... aja men ett mvg i projekt verkade det inte vara något problem med! TACK!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar