söndag 20 maj 2012

AU PAIR.

Jag har tidigare nämt att jag ska till USA till hösten för att jobba som Au Pair i ett år, detta blir inte av av den anledningen att de inte kan skicka iväg mig pga min nötallergi. Jag har krigat för att jag ska få åka ändå men de kan inte chansa på att inget händer mig där och de vill inte ha på sin resume att det hänt en av deras Au Pairer något.

Men det som stör mig mest är att de har vetat om min allergi sedan i höstas men sa inget förren nu när allt , verkligen allt var fixat! Jag har fixat, referenser, körkort och lagt ner massa tid på ansökan och inetvjuer och annat. Dessutom visste jag inte heller att jag skulle behöva göra hälften av alla grejer som jag vart tvungen att göra. Det har varit dålig info från hela början och jag är så besvike på dem!

Jag kommer inte att rekomendera någon till att åka med dem, men om du är intresserad så är de bara att kontakta dem.

Jag har istället valt att åka med STS AU PAIR till England i 6 månader!
Jag kommer reas i Januari och komma tillbaka i Juli. STS är ern seriös förening som inte diskriminerar folk för deras allergier ( man kan ju inte göra något åt sina allergier, man har ju inte valt dem själv!).
Jag tror att jag kommer trivas superbra med dem! Har dessutom alltid velat prata brittiska istället för amerikanska!


England here I come.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar