tisdag 1 januari 2013

Del3.



Här kommer då de sista månaderna på 2012 September- December.




Får äntligen hem brevet från England i brevlådan som säger ATT JAG KLARAT CAMBRIDGE PROVET! Åh är så lycklig! Satt i 5 timmar och betalade 900 kr (skolan står för hälften kostar 1800 kr annars) och skrev provet och det kändes så bra, men man kan aldrig vara för säker när det gäller prov. Men jag klarade det! Är så stolt över mig själv :)


 
Börjar jobba mer och mer på förskolan i VH. Trivs superbra och barnen är så gulliga. Har jobbat där sep-dec och har vart på alla avdelningar förutom två och har lärt mig namnet på nästan alla barn på hela förskolan. Kan inte de där jag inte varit.
Hoppas det blir lika roligt denna termin och att barnen har haft ett bra jullov :)


 
Blir även anställd hos Mässrestauranger på deras fastfood avdelning. Har jobbat där några helger under hösten på sushin, c-cafe och cafe galleria.



 Är även med i ett avsnitt som sändes på svt1 under hösten, programmet heter justitia och är i 4 delar. Varje del tar upp ett autentiskt rättsfall som spelas av ungdomar. Programmet går att se på urplay.se fram tills den 27 februari. Jag är med i fallet om sexualbrott. Kortfilmerna är gjorda i utbildningssyfte för ungdomar främst i gymnasieåldern. Några av mina vänner har faktiskt sagt att de fått i uppgift i skolan att titta på dessa filmer, Roligt!




 
Är funktionär på tjejmilen för 4:e gången. Denna dag var det kallt, regnit, geggigt och bara usch. Såg ut så här när jag åkte hem. Skoj.


 
Sticker tillsammans med 75 konfirmerade konfirmander på MEGA-läger över en helg på Brevik. Vi har en rolig helg med linbana, tipsrunda, hade disco, andakt, gudstjänst och massa lekar. Lär känna lite folk mycket bättre än vad jag gjorde innan.

 
Min bästaste Isberg packar väskorna och sticker ner till Lech och tyskland för att plugga tyska och bo i en familj. I skrivande stund jobbar hon på ett hotell i Österrike! Så stolt över dig min vän. Skickade ett brev till henne precis innan jul med en liten julklapp och ett långt handskrivet brev <3

 
Jag syster och far reser til LONDON. En mycket trevlig stad och alla är så trevliga i London! Underbart. Vi shoppar, dricker massa starbucks och besöker lite olika platser. London kommer jag garanterat åka tillbaka till i framtiden.

 
 
 
Jag och syster i Hyde Park- London
 
 
Åker iväg helt själv på läger i Uppsala med uppsala stift. Mycket roligt och lär känna underbara brudz från Bro. Blev inspirerad till en massa nya lovsånger som jag ska lära mina kommande konfirmander.  





Spenderar mycket tid med mina småkusiner denna höst. Vi har vart i stallet och ridit, varit på Naturhistoriska Rikmuseet och vart på Bio. Och det verkar som om de har haft precis lika roligt som jag har haft! :)

 
Naturhistoriska

 
Här var vi på bio och såg filmer Modig i 3D, för första gången för tjejerna.

 



 
Året avslutades på bästa möjliga sätt, med min kärlek i Östhammar. Det var bara vi och katten Gucci. Vi lagade tre-rätters och kysstes på tolvslaget. Perfekt kunde inte blivit ett bättre avslut/början på det nya året. <3
 
Tack 2012, 2013 kommer bli minst lika bra!


 
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar