lördag 19 januari 2013

GYMkort

Så har jag hamnat här ändå, där jag sa att jag aldrig skulle sätta min fot. På ett gym. I brist på fantasi och ork över att hitta en ny sport att börja med skaffade jag ett gymkort på Fokus Friskvård i Skogås. Har två vänner som redan gymmar där så det kommer bli superbra detta. Gymkortet är ett kombinerat gym/sim kort, vilket betyder att jag kan gå ner till simhallen och simma också! Superbra :)

Gymmet är stort och fräscht och har både gym/pass + tillgång till simbassäng. Jag har inte tränat seriöst på jag vet inte hur många månader, dels pga pollen, samt förkylningar som gått om varandra och ren lathet. Men nu vill jag ha tillbaka mitt hälsosamma liv! Har tränat i stort sett hela mitt liv och det känns lite konstigt att träningen inte är en sån stor del av mitt liv längre. Min vardag de senaste 10 åren har vart skola, äta, träna, äta, plugga, sova... Det var det enda jag gjorde så nu känns det bra att kunna träna igen! Även om det inte är "jag" att träna på gym.

Älskade friidrotten. Har lämnat friidrotten bakom mig ( så poetiskt) hade min bästa tid vid 14-15 års ålder, sen gick det bara sämre och sämre så då slutade jag och satsade på dansen istället. Och nu har jag gymkort, haha.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar