måndag 31 december 2012

Del2.

 

Del två av årsresumen börjar med Maj, för att sen gå vidare till Juni-Augusti.
 
 
 
Maj betyder STUDENTSKIVA! Rolig kväll med vänner och familj. Dock väldigt sura och griniga vakter som slängde ut folk hela tiden. Jag, pappa, Marcus tog en taxi hem kl 02.45.
¨Temat på skivan var färg och i bakrunden skymtar Saras blåa hår!
 
 
Maj betyder även födelsedag för Jesper <3
Vi gjorde världens godaste tårta och satt på filtar och mös i solen, det var så varmt ute!
 
                                                    Födelsedagsbarnet och jag :)


 
 
 
 
Studentfix fortsätter hit och dit och alla fixar det sista inför den stora dagen!  Här är vi alla tjejorna på mösspåtagningen!
 
Projektarbetet är äntligen klart!
  

STUDENTEN är kommen! Den 1 juni 2012 tog jag studenten. En kall och regnig junidag. Min älskade pojkvän Ska ha det största tacket som var med som flakvärd på flaket i 4 timmar i regn och öl pölar. Och tack till Mamma och Anders som kom och hämtade oss inne i stan. Hade ingen känsel i mina fötter när jag klev av flaket och tror aldrig jag har frusit så mycket som då...
 
Juni betyder konfirmationsläger. Jag och ca 10 ledare till drar iväg med ca 40 konfirmander till hjälmargården för ett 10 dagar långt läger. Vi skrattar, gråter, spelar, sjunger, får nya vänner, växer i vår tro och massor med annat. Två saker vi alla aldrig kommer glömma är gudstjänsten i lägergårdens kyrka och midsommarafton!


 
Dagen efter konfan är slut börjar mitt 6 veckor långa sommarjobb på Riksdagen. Jag och en kille ska inventera ALL datautrustning, skrivare, projektorer osv som finns i riksdagens lokaler. Vi kämpar oss igenom och när vi är klara har vi inventerat ca 20 000 rum. Folket på IT-avdelningen måste vara de underbaraste människorna på hela riksdagen, tack för att ni gjorde vårt jobb så mycket roligare!

 
Jag och Marcus firar 2 år tillsammans. Åh vad jag älskar den mannen!



 
Pappa och min farbror har byggt en friggebod åt min farmor på landet. Friggeboden Frida. I juli var det invigning och marcus och jag sjöng och spelade gitarr. Hela släkten var samlad och det var supertrevligt.
 
 
Vi hann även med att bada i vår insjö torpan. Underbart.
 
 
 
Sommaroutfit. denna är från Pride!



 
 
 
 
 





1 kommentar:

  1. Vilket fint inlägg! Och tack för fotot igen <3 Har du fått mitt svar? Och sommarbilden från Pride är jättefin och guud vilken härlig sommarkänsla! Kram på dig från Lech

    SvaraRadera