söndag 17 mars 2013

Universitetsstudier.

Efter studenten i somras så kände jag mig väldigt skoltrött och ville bara ta det lungt och jobba och koppla bort allt som hade med skolan att göra. Nu, hör och häpna har det snart gått ett år sen jag stod där med mina vänner en kall och regnig junidag och tog studenten. Sen dess har jag jobbat, jobbat och åter jobbat, det har varit kul, tråkigt, jobbigt, lärorikt och allt därimellan. Jag har i princip alltid sagt att efter gymnasiet ska jag ta ett sabbatsår och bara inte tänka på skolan, och att jag sen skall återuppta mina studier och börja plugga på högskola/universitet. Därför har jag idag anmält mig till universitetet! Känns lite läskigt men ändå en lättnad över att jag äntligen ska börja resan mot att bli diakonissa. Jag har sökt fyra i pricip likadana program ( Socionom ) på Uppsala Universitet, Stockholms Universitet och Ersta Sköndal, och jag hoppas innerligt att jag ska komma in på någon av dessa fyra utbildningar till hösten!

 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar