torsdag 16 augusti 2012

Sushi.


Oj vad roligt det var att jobba idag! =D Jag kom till jobbet vid 9.30 och fick mina arbetskläder för Nigiri Sushi, klädde på mig och gick förväntansfull mot min nya arbetsplats! Jag möttes av många nya, glada och entusiastiska ansikten som välkomnade mig och satte mig i arbete direkt. Jag stod, som många andra och gjorde sushi stora delar av dagen och det var faktiskt väldigt roligt, man hamnade som i trans nästan, timmarna bara flög förbi och när kl var halv tre fick jag min första rast, då hade jag stått och gjort sushi sedan kl tio. Eftersom att jag inte får ha några armband eller liknande på mig så tappar jag helt tidsuppfattningen. Jag som alltid har klocka på mig annars märkte knappt att jag inte hade den på mig.


Min working out-fit ( ursäkta att den är skitig...)

Under dagen har jag fått göra mycket; fixat sushiris, lax, tonfisk, tofu och räksushi, städat lite, gråtit när det fixades ny wasabi och massa annat. Jag har haft det så roligt på Nigiri Sushi! =D


Min namnskylt- Mäss Restauranger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar